ΚΛΕΙΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ!

Εκούσιος Έλεγχος

Εκούσιος έλεγχος ΚΤΕΟ

Η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητα όλων μας για αυτό και εμείς στην EcoCheck επικεντρώνουμε το ενδιαφέρον μας στην ασφάλεια σας. Έτσι λοιπόν σας παρέχουμε την δυνατότητα να διαπιστώσετε την πραγματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το όχημά σας, ακόμη και αν έχετε ήδη πραγματοποιήσει τον έλεγχο ΚΤΕΟ διενεργώντας εκούσιο έλεγχο. 

Τι είναι λοιπόν ο εκούσιος έλεγχος και πότε τον διενεργούμε;

Ο εκούσιος έλεγχος μπορεί να διενεργηθεί σε κάθε ένα σύστημα του οχήματος μας ξεχωριστά και μεμονωμένα αλλά και συνδυαστικά. Τον εκούσιο έλεγχο τον επιλέγουμε όταν παρότι έχουμε δελτίο τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, έχουμε αμφιβολία για την ομαλή λειτουργία ενός ή περισσότερων συστημάτων του οχήματός μας. Τα πλεονεκτήματα του εκούσιου ελέγχου είναι πολλά, καθώς ελέγχοντας με ακρίβεια και υπευθυνότητα τα επί μέρους συστήματα του οχήματός σας ενδεχομένως να προληφθούν ζημίες και φθορές. Αυτό κατ’ επέκταση μπορεί να μειώσει το κόστος επισκευής (αλλά και τα ατυχήματα) που μπορεί να προκληθούν από αυτές (ζημίες / φθορές) ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την ασφάλεια σας κατά την χρήση του οδικού δικτύου. Ακόμη, εκούσιο έλεγχο μπορούμε να διενεργήσουμε όταν βρισκόμαστε σε αναζήτηση αγοράς μεταχειρισμένου οχήματος και θέλουμε να εξακριβώσουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται.

Το έμπειρο και τεχνικά καταρτισμένο προσωπικό μας σε συνδυασμό με τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις οι οποίες διαθέτουν διακριβωμένο και πιστοποιημένο μηχανολογικό εξοπλισμό σύμφωνα με διεθνή πρότυπα αναφοράς, εξασφαλίζουν ένα υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και την βέλτιστη εμπειρία ελέγχου.

Δικαιολογητικά εκούσιου ελέγχου

Απαραίτητη προϋπόθεση για την διενέργεια εκούσιου ελέγχου είναι η ύπαρξη Δελτίου Ελέγχου (ΚΤΕΟ) εκτός εάν δεν υπάρχει ακόμη υποχρέωση

  • Άδεια κυκλοφορίας
  • Ταυτότητα ή δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο
  • Το προηγούμενο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ (εάν υπάρχει υποχρέωση)
  • Αίτηση διενέγειας εκούσιου ελέγχου (συμπληρώνεται στο χώρο του (ΚΤΕΟ)

Ο εκούσιος έλεγχος περιλαμβάνει

Ηχομέτρηση : με την ηχομέτρηση διαπιστώνεται η σωστή λειτουργία των υποσυστημάτων  και του κινητήρα των οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό προστατεύουμε ταυτοχρονα το περιβάλλον απο την ηχορύπανση, η οποία αποτελει ένα απο τα σημαντικότερα προβλήματα των μεγάλων  πόλεων.

Έκδοση Πρακτικού εκούσιου ελέγχου

Μετά την ολοκλήρωση του εκούσιου τεχνικού ελέγχου εκδίδεται Πρακτικό Εκούσιου Τεχνικού Ελέγχου (ΠΕΤΕ) στο οποίο:

Συμπληρώνονται τα στοιχεία του οχήματος, του ιδιοκτήτη του ή του νόμιμου εκπροσώπου του και η ημερομηνία διενέργειας του ελέγχου. Ως αποτέλεσμα ελέγχου αναγράφεται κατά περίπτωση η φράση «χωρίς ελλείψεις» ή «Δευτερεύουσες ελλείψεις». Ως είδος ελέγχου αναγράφεται «Εκούσιος τεχνικός έλεγχος». Αναγράφονται οι τυχόν ελλείψεις που διαπιστώθηκαν. 

Δεν συμπληρώνεται ημερομηνία επόμενου ελέγχου. Στο χώρο των παρατηρήσεων αναγράφεται η φράση “Εκούσιος τεχνικός έλεγχος”.

Προσοχή: Το πρακτικό εκούσιου ελέγχου δεν επέχει θέση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ). Δεν επικολλάται στην οπίσθια πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος το ΕΣΤΕ (Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου). Αυτό σημαίνει ο προβλεπόμενος από την νομοθεσία έλεγχος ΚΤΕΟ διενεργείτε στο χρόνο που αναφέρει το δελτίο Τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ).

Βρείτε μας

Έλεγχος Συστήματος Ανάρτησης

Το σύστημα της ανάρτησης συνδέει το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τους τροχούς. Σκοπός του συστήματος αυτού είναι να εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες, συνεχή επαφή των τροχών με το δρόμο, ευστάθεια κατά την πορεία και να περιορίζει τις καταπονήσεις των διαφόρων μερών του αυτοκινήτου από τους κραδασμούς.

Ο έλεγχος που γίνεται με το αμορτισερόμετρο, αξιολογεί συνολικά το σύστημα της ανάρτησης, μετρώντας τη δύναμη επαφής κάθε τροχού με τις ταλαντευόμενες ειδικές πλάκες του μηχανήματος.

Για να μπορεί ένα όχημα να κινείται με ασφάλεια, το ποσοστό απόδοσης κάθε τροχού δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 40%, και η διαφορά αυτού μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 15%.

Έλεγχος Συστημάτων Πέδησης

Το σύστημα πέδησης ανήκει στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου. Είναι ένα απο τα πλέον καθοριστικά συστήματα για την ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου. Το σύστημα πέδησης επιτρέπει στον οδηγό να μειώνει την ταχύτητα του οχήματος, να το ακινητοποιεί σε κατάλληλο χρόνο και απόσταση αλλά και να το κρατά σταματημένο ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου.

Ο έλεγχος της ορθής λειτουργίας του συστήματος πέδησης αφορά τα εξής σημεία:

Έλεγχος μέγιστης δύναμης πέδησης. Αφορά την μέγιστη δύναμη που μπορούν να αναπτύξουν τα φρένα προκειμένου να ακινητοποιήσουν το όχημα όταν απαιτηθεί. Η απόδοση πέδησης πρέπει να υπερβαίνει το 50%.

Μονόπλευρη πέδηση. Προκειμένου το όχημα να μην παρεκκλίνει της πορείας του κατά το φρενάρισμα πρέπει οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στο δεξί και αριστερό τροχό του κάθε άξονα να μην διαφέρουν περισσότερο από το 15%.

Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης.
 Οι φθορές που προκαλούνται στο σύστημα των φρένων δεν είναι ομοιόμορφες, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται διακύμανση στις δυνάμεις που ασκούνται σε κάθε τροχό. Το μέγιστο όριο διακύμανσης πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά είναι 10%.

Έλεγχος Ευθυγράμμισης (Σύγκλισης - Απόκλισης)

O έλεγχος ευθυγράμμισης είναι ζωτικής σημασίας τόσο για την καλή λειτουργία των υποσυστημάτων και των εξαρτημάτων του οχήματος όσο και για την ασφάλεια των επιβατών.

Ο έλεγχος σύγκλισης-απόκλισης γίνεται με την βοήθεια ενός οργάνου το οποίο ονομάζεται αποκλισιόμετρο. Πρόκειται για μια επίπεδη πλάκα μήκους ενός μέτρου πάνω από την οποία διέρχεται ο εμπρόσθιος αριστερός τροχός του οχήματος.

Αν το όχημα αποκλίνει της πορείας του στον δρόμο, τότε θα ασκήσει μια εγκάρσια δύναμη στην πλάκα ωθώντας την είτε αριστερά είτε δεξιά κάποια χιλιοστά.

Έλεγχος Φώτων

Ο έλεγχος φώτων που πραγματοποιείται στην ecocheck σας εξασφαλίζει άρτιο οπτικό πεδίο και αυξάνει ταυτόχρονα την οδική σας ασφάλεια.

Στον έλεγχο του συστήματος φώτων εξετάζεται η συνολική λειτουργία και απόδοση των φώτων του οχήματος σας. Ο έλεγχος γίνεται αρχικά οπτικά από τον τεχνικό ελεγκτή, ο οποίος διαπιστώνει την καλή λειτουργία των φώτων, τον σωστό χρωματισμό και την ένταση των φώτων θέσης, διασταύρωσης, πορείας, δεικτών κατεύθυνσης, πέδησης, ομίχλης, αλάρμ και τα φώτα της πινακίδας.

Στην συνέχεια, ο έλεγχος των φώτων πραγματοποιείται με την βοήθεια ενός οργάνου, του φωτόμετρου. Το φωτόμετρο μετρά ξεχωριστά για τους αριστερούς και δεξιούς φανούς την απόκλιση δεξιά – αριστερά – άνω – κάτω, και την ένταση των φωτεινών δεσμών των φώτων πορείας και διασταύρωσης.

Έλεγχος Καυσαερίων

Η καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι υπόθεση όλων, ώστε να αποφεύγονται, να προλαμβάνονται ή να μειώνονται οι επιβλαβείς επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία και στο σύνολο του περιβάλλοντος. Προκειμένου να ελέγχονται οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων η πολιτεία έχει θεσπίσει όρια εκπομπής ρύπων που πρέπει να ελέγχονται εξαμηνιαίως η ετησίως και κάθε όχημα να φέρει την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.

Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται μέσω αναλυτή καυσαερίων για τα βενζινοκίνητα και υγραεριοκίνητα οχήματα και του αιθαλόμετρου για τα πετρελαιοκίνητα. Η εξάτμιση του οχήματος θα πρέπει να είναι στεγανή, χωρίς διαρροές.Ο αναλυτής καυσαερίων μετρά εκτός από το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τους υδρογονάνθρακες (HC).Το αιθαλόμετρο μετρά την ποσότητα αιθάλης που περιέχεται στα καυσαέρια και είναι υπεύθυνη για το σκουρόχρωμο καπνό που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Κατά τη διαδικασία της μέτρησης των καυσαερίων ενός οχήματος ο κινητήρας έρχεται σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας όπως επίσης και ο καταλύτης, αν πρόκειται για όχημα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Η εξάτμιση του οχήματος θα πρέπει να είναι στεγανή, χωρίς διαρροές.

Υπεύθυνοι για αυτή τη μέτρηση εκπεμπόμενων ρύπων έχουν οριστεί φορείς όπως το ΥΠΕΧΩΔΕ και τα ΚΤΕΟ.

Οπτικοί Έλεγχοι

1. Έλεγχος ταυτότητας αυτοκινήτου (Αριθμοί πλαισίου και κινητήρα, πινακίδες κυκλοφορίας)

2. Έλεγχος αμαξώματος, θυρών και προφυλακτήρων (Στερέωση, φθορές, οξειδώσεις)

3. Έλεγχος χρωματισμού, κοτσαδόρου, αεροτομής, μεμβρανών

4. Έλεγχος ανεμοθώρακα και υαλοπινάκων: Κατάσταση, ορατότητα και καταλληλότητα

5. Έλεγχος φωτιστικών στοιχείων: Κατάσταση και στερέωση

6. Έλεγχος καθρεφτών: Κατάσταση, στερέωση και ορατότητα

7. Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού: Καταλληλότητα, διαστάσεις, κατάσταση, στερέωση

8. Έλεγχος δεξαμενής καυσίμου για διαρροές

9. Έλεγχος κινητήρα: Στήριξη, διαρροές

10. Έλεγχος συσσωρευτή και κατάστασης ηλεκτρικής εγκατάστασης

11. Έλεγχος συστήματος πέδησης: Αντλία φρένων, σερβομηχανισμός και υδραυλικό σύστημα

12. Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης: Αντλία υδραυλικού τιμονιού, σωληνώσεις

13. Έλεγχος καμπίνας: Ζώνες ασφαλείας, τιμόνι, ταχύμετρο, καθίσματα, κόρνα, αλεξήλια

14. Έλεγχος ποδόπληκτρου πέδησης, πατιναρίσματος συμπλέκτη, επαναφοράς τιμονιού, ενδεικτικής λυχνίας ABS, λειτουργίας καστάνιας πέδης στάθμευσης

15. Έλεγχος ύπαρξης πυροσβεστήρα, τριγώνου και φαρμακείου